מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    עיכוב יציאה מהארץ

    צו עיכוב יציאה מהארץ הוא צו אשר נפוץ גם בדיני המשפחה. סעד זה, אשר מגביל את יציאתו של אחד הצדדים מישראל, הוא צעד קיצוני, שכן הוא פוגע בזכויות חוקתיות. למרות חריגותו, ישנם מקרים שבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני רואים לנכון להמציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד אחד מבני הזוג.

    קיימות כמה עילות אשר מביאות להגשת בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ נגד בן הזוג. יודגש כי בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ יכולה להיות מוגשת גם לפני הגשת התביעה הרלוונטית העוסקת בסכסוך בין בני הזוג. בקשה זו מוגשת לעתים בעת הדיונים המשפטיים וגם לאחר מתן פסק הדין (לצורך הבטחת קיום החלטת בית המשפט).

    נטל ההוכחה המונח על כתפיו של המבקש את עיכוב יציאתו של בן הזוג האחר מן הארץ איננו קל. כאמור, הלכה פסוקה היא כי הגבלת תנועתו של אדם היא למעשה פגיעה באחת מזכויותיו החוקתיות הבסיסיות. לפיכך, בקשה זו צריכה להיות מנומקת באופן שקיים חשש ממשי לפגיעה בזכויותיו של בן הזוג הנותר בישראל או סיכוי כי הוא או ילדיו יעמדו מול שוקת שבורה.

    אפשר לציין שלוש עילות עיקריות המביאות להגשת בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ: מניעת עגינות (אי-מתן גט לאישה), מניעת חטיפת ילדים (לדוגמה, במקרים שישנה משפחה בחו"ל) והבטחת תשלום דמי מזונות אישה ומזונות ילדים.

    עילות נוספות אשר יכולות להביא להגשת בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ הן חשש מאי-ביצוע פסק דין אשר ניתן בבית המשפט לענייני משפחה (לדוגמה, בענייני רכוש), חשש כי האדם איננו מתכוון לחזור לישראל, אף שהליך משפטי בענייני משפחתי עומד להיפתח בעניינו ועוד. על פי רוב, צו עיכוב יציאה מהארץ נועד להגן על האינטרס של ניהול הליכים משפטיים או ביצוע פסקי דין.

    צו עיכוב יציאה מן הארץ תקף לשנה אחת, ואפשר להגיש בקשה להארכתו בבית המשפט. אדם אשר ניתן נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ רשאי להגיש התנגדות מנומקת לבית המשפט. מלבד זה, אם קיבל בית המשפט את תביעת ההורה האחר, וניתן צו עיכוב יציאה מהארץ, רשאי הצד אשר תנועתו הוגבלה לערער על החלטה זו לערכאה המתאימה. לעתים תותר יציאה מן הארץ בכפוף להפקדת ערובה מתאימה.

    בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ תהיה מוגשת בצירוף נימוקים בכתב, תמצית רישום ממרשם האוכלוסין ושמו של החייב באותיות לועזיות. בית המשפט או בית הדין הרבני יורו על עיכוב יציאתו של החייב מהארץ במקרים שקיים חשש כי החייב עומד לצאת מישראל. מלבד זה, על המבקש להוכיח כי החייב טרם פרע את חובו ולא הובטח פירעון החוב על ידיו.

    צו עיכוב יציאה מן הארץ לקטין

    כאמור, צו עיכוב יציאה מהארץ נועד גם לסייע בידי אחד הצדדים למנוע את חטיפת הקטינים אל מחוץ לישראל. במקרים אלו, רשאי הצד החושש להגיש בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ עבור הקטין. צו עיכוב יציאה מהארץ נגד קטין יהיה תקף עד הגיעו של הקטין לגיל 18 או בהתאם לקביעה אחרת מטעם בית המשפט.

    יש לכם שאלה בענייני עיכוב יציאה מהארץ? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      נוטריון נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      צו עיכוב יציאה מהארץ הוא צו אשר נפוץ גם בדיני המשפחה. סעד זה, אשר מגביל את יציאתו של אחד הצדדים מישראל, הוא צעד קיצוני, שכן הוא פוגע בזכויות חוקתיות. למרות חריגותו, ישנם מקרים שבית...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      צו עיכוב יציאה מהארץ הוא צו אשר נפוץ גם בדיני המשפחה. סעד זה, אשר מגביל את יציאתו של אחד הצדדים מישראל, הוא צעד קיצוני, שכן הוא פוגע בזכויות חוקתיות. למרות חריגותו, ישנם מקרים שבית...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים