מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

כתובה, מהי?

כתובה היא מסמך התחייבות כלכלית של הבעל אשר הוא חותם עליו בנוכחות שני עדים לפני החופה ונותן אותו לכלה בזמן החופה. מטרתה של הכתובה היא להגן על זכויות האישה, ובה מתחייב הבעל לזון את האישה, לפרנס אותה ולהתייחס אליה בכבוד.

מלבד זה, הבעל מציין בכתובה את הסכום שייתן לאישה אם יגרש אותה או אם ימות, כדי "שלא תהיה קלה בעיניו להוציאה" (כתובות לט' ב).

הכתובה היא מסמך משפטי מחייב. בעת החתימה על הכתובה חתנים רבים אינם מייחסים חשיבות לסכום המצוין בכתובה, ונוטים לציין סכום גבוה מאוד כדי להרשים את הכלה או את האורחים. אם לא קיימת לבעל עילת גירושין אמתית שהוא מבסס עליה את גירושה של אשתו, הוא עלול למצוא את עצמו משלם את כתובתה של האישה. לפיכך, עורכי דין המתמחים בתחום ממליצים לבחון היטב את השפעותיה העתידיות של הכתובה על הליך גירושין מתוכנן.

עניינים הקשורים בתוקפה המשפטי של הכתובה יידונו אך ורק בבית הדין הרבני.

לעתים, מדובר בכתובה אשר צמודה לסכום בלירות. עניין זה אינו פותר את הבעל מתשלום הכתובה. במקרים אלו, יכולים בתי הדין הרבניים להצמיד את סכום הכתובה לשיעור רלוונטי על פי המטבע כיום. מבחינת הבעל, במעמד החתימה על הכתובה מומלץ לחתום על סכום סמלי בלבד, שיהיה הסכום הנמוך ביותר האפשרי.

לעתים, בעלים חותמים על סכומים דמיוניים על הכתובה, ולאחר מכן טוענים בבית הדין הרבני כי הסכום הדמיוני מעיד על אי-כוונתם לשלם אותו במעמד הגירושין. עם זאת, בתי הדין הרבניים רשאים להפחית את סכום הכתובה בהתאם לכושר התפרנסותו של הבעל (לעומת זאת, בית הדין הרבני אינו מוסמך לקבוע סכום גבוה מהסכום שהתחייב עליו הבעל בכתובה).

כתובה מבחינת האישה

מבחינת האישה, הכללים הנוגעים לכתובה שונים בתכלית. עורכי דין ממליצים לנשים להביא את החתן לחתום על כתובה גבוהה ככל האפשר, אך בגדר הסביר. אם נחתם הסכם ממון או הסכם גירושין בין הצדדים, מומלץ לאישה לקבוע סעיפים ברורים אשר מוציאים את הכתובה מההסכם. לאחר הנישואין, מומלץ לנשים כי יביאו את הכתובה לבדיקה כדי לשלול פגמים בה העלולים לבטלה.

אחת הדרכים המומלצות ביותר לנשים המעוניינות לזכות בכתובתן היא להציע לבית הדין הרבני נכונות לשלום בית. אם האישה מציעה שלום בית, בצורה מבוססת ומנומקת, קיימת סבירות גבוהה שבית הדין הרבני יתנה את גירושי הצדדים בתשלום הכתובה.

עניין חשוב נוסף הוא הימנעות מכל התנהגות אשר היא עילה לגירושין על פי ההלכה. לדוגמה, פגמים בהתנהגות, כגון בגידה או מעשי כיעור, אשר יוכחו בפני בית הדין הרבני, יכולים להיות עילה לגירוש האישה ללא כתובתה. לעתים די במסרון (הודעת אס-אם-אס) כדי להוכיח התנהגות בלתי הולמת. כאן המקום לציין כי גם התנהגות בלתי הולמת מצדו של הבעל יכולה להיות עילה לחיובו בכתובה.

לסיכום, הכתובה איננה מסמך חסר ערך, ויש להתייחס אליה בבחירת האסטרטגיה בהליך גירושין. לפיכך מומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים בתחום כדי לבחון כיצד אפשר להביא לתשלום הכתובה או לביטולה (בהתאם לאינטרס של הצד המתגרש). הטעות החמורה ביותר עלולה להיות אי-שקילת הכתובה בתכנון הליך הגירושין. טעות זו עלולה להביא להשלכות כבדות בדיונים העתידיים על הכספים והרכוש.

יש לכם שאלה בענייני הסכם ממון? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

נוטריון נוספים

ייפוי כוח מתמשך

כתובה היא מסמך התחייבות כלכלית של הבעל אשר הוא חותם עליו בנוכחות שני עדים לפני החופה ונותן אותו לכלה בזמן החופה. מטרתה של הכתובה היא להגן על זכויות האישה, ובה מתחייב הבעל לזון את ה...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

כתובה היא מסמך התחייבות כלכלית של הבעל אשר הוא חותם עליו בנוכחות שני עדים לפני החופה ונותן אותו לכלה בזמן החופה. מטרתה של הכתובה היא להגן על זכויות האישה, ובה מתחייב הבעל לזון את ה...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים