מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    מזונות ילדים בגירים, האמנם? – עד מתי משלמים מזונות?

    אחד הפרמטרים אשר קובעים בבית המשפט את זכאותו של ילד לקבל מהוריו מזונות ילדים הוא גילו של הטוען למזונות. על פי ההלכה היהודית, אב חייב בתשלום מזונות ילדיו הקטינים באופן מוחלט עד גיל 15. לאחר מכן מתחלקים הוריו של הילד במזונות הקטין עד בגרותו. אם כן, האם ישנה חובה לתשלום מזונות גם במקרה של ילדים בגירים?

    על פי הדין העברי, שמשפט המשפחה בישראל יונק ממנו, חובת המזונות בנוגע לבוגרים היא מדין צדקה. למעשה, הזכות למזונות מכוח דין צדקה מחייבת עמידה בשלושה מבחנים מצטברים – החובה לזון מכוח דיני צדקה מוטלת על "אמיד" כלפי "נצרך", חובה זו תתמלא עד כדי השלמת מחסורו של הנצרך, ו"נצרך" הוא מי אשר אין באפשרותו להתפרנס בכוחות עצמו (מרכושו או מעבודתו).

    מזונות אחרי גיל 18 ועד גיל 21

    בישראל, שילדים רבים בה משרתים בצבא עד גיל 21, נקבעים גם מזונות בשיעור נמוך עבור תקופת השירות הצבאי או השירות הלאומי. במקרים אלו, פוסקים בתי המשפט מזונות לילד בגיר בשיעור של כשליש מסכום המזונות שהיה זכאי להם הילד בהיותו קטין.

    כאן המקום לציין כי בפסק הדין או הסכם הגירושין אפשר לקבוע את תשלום דמי המזונות עד גיל 21 או עד תום השירות הצבאי. אם דמי המזונות מותנים בקיומו של שירות צבאי, ילד אשר ישתחרר מוקדם מהצבא לא יהיה זכאי למזונותיו. לעומת זאת, במקום שחובת מזונות הבגיר מתקיימת על בסיס סעיף הקובע כי הזכות תעמוד לטובת הילד "עד גיל 21", יהיה הילד זכאי למזונותיו גם במקרה של שחרור מוקדם מהצבא. במקרים שהעניין מונח לפתחו של בית המשפט רשאים השופטים לקבוע כי מזונות הקטין ייפסקו בגיל 18, למרות שירות צבאי, כאשר לקטין ישנו רכוש או יכולת לכלכל את עצמו.

    הלכה פסוקה היא כי יש ביכולתו של האב לסתור את טענותיו של ילד בגיר המשרת בצבא בדבר היותו נזקק. במקרים אלו, רובץ נטל ההוכחה על האב, ועליו לשכנע את בית המשפט כי לבן עומד מקור הכנסה שבאמצעותו הוא מסוגל לספק את צרכיו. האב גם יכול לטעון כי אין לו אמצעים כלכליים, והוא אינו יכול לשאת בתשלום המזונות.

    לדוגמה, במקרה אשר הונח לאחרונה לפתחו של בית המשפט נקבע כי האב לא ישלם את מזונותיו של הקטין המשרת בצבא כאשר שירותו של הקטין הוא בבסיס רחוק מהבית והוא מבלה בדירת אמו לעתים רחוקות בלבד. במקרה זה הוכח כי האב משלם לבן סכום של מאתיים שקלים בערך בחודש כדמי כיס וגם סבתו של הילד נושאת בנטל (משלמת לו דמי כיס, מממנת לו שיעורי נהיגה ונותנת לו ללון אצלה פעמים רבות).

    מבחינת ילדים אשר אינם משרתים בצבא אך לומדים בכיתות יג' ויד', בית המשפט פסק כי אלו זכאים למזונותיהם היות שהם תלמידים הסמוכים על שולחן הוריהם. הלכה פסוקה היא כי מצבו הכלכלי של ילד הלומד בכיתה יג' ויד' קשה יותר מילד המשרת בצבא. להבדיל מחייל, הזוכה למדור ולכלכלה בשירותו הצבאי, ילד שהוא תלמיד בכיתות גבוהות תלוי לחלוטין בהוריו. ילד זה טרם עזב את התא המשפחתי. לפיכך אם הילד עוד תלוי בהוריו, יכול הוא לזכות בתשלום מזונותיו מאביו גם לאחר גיל 18.

    חיוב מזונות במקרה של גניבת זרע מוכרע בהינתן הנתונים הרלוונטיים ונסיבות המקרה הפרטניות.

    יש לכם שאלה הנוגעת למזונות? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      מאמרים נוספים

      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים