מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    הלכת הגיל הרך, מהי?

    במקרים שבני זוג אשר יש להם ילדים משותפים מחליטים על פרדה או גירושין עומדת סוגיית משמורת הילדים כאחד מסלעי המחלוקת הקשים ביותר, הן מבחינה הורית, הן מבחינה משפטית והן מבחינת הילדים. בני הזוג יכולים להחליט ביניהם, בהסכם, למי מהם תהיה המשמורת על הקטינים, לרבות זכויות שונות בדבר הסדרי הראייה והחינוך. במקרים שבני הזוג אינם מסוגלים להגיע להסכמה, יהיה תפקיד זה מונח על כתפיהן של הערכאות המשפטיות (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני).

    אמת המידה אשר מנחה את בתי המשפט לבחון סוגיות משמורת היא עקרון טובת הילד. מדובר בעיקרון מוביל בענייני משמורת אשר אמור להיות גם אור לעיניהם של ההורים. מובן שטובת הילדים היא לגדול במחיצת הוריהם כזוג אוהב ויציב בתא משפחתי בריא. לפיכך ההחלטה בנוגע למשמורת ילדים, כאשר הוריהם פרודים, אינה אלא בחינת הרע במיעוטו. בבוא בית המשפט (או בית הדין הרבני) לבחון סוגיה העוסקת במשמורת ילדים, הוא מנסה להתחקות אחר הסדר אשר יגשים באופן המרבי את אינטרס הילדים ושמירה על קשר עם ההורה שאינו משמורן.

    בחינת סוגיות אלו נעשית על בסיס תשתית עובדתית הכוללת עדויות, ראיות, חוות דעת מומחים, רצון הילדים וכיוצא באלה. אם מדובר בקטינים מתחת לגיל שש, אחד השיקולים המנחים את בית המשפט לקבוע את משמורת הילדים הוא חזקת הגיל הרך. סעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי בית המשפט רשאי לקבוע את משמורת הילדים לפי טובת הקטין, ובלבד שבמקרים אשר אין בהם חשיבות להורות אחרת, תקבע משמורת קטינים עד גיל שש אצל אמם.

    במילים אחרות, אם מדובר בילדים רכים בשנים (עד גיל שש), מתווסף למכלול השיקולים של בית המשפט שיקול נוסף. שיקול זה הוא גילם של הילדים, היות שהם קטני קטינים. על פי הלכת הגיל הרך, תימסר המשמורת על ילדים רכים בשנים לאם, אלא אם כן בנסיבות המקרה הגיע בית המשפט למסקנה כי יש לנהוג אחרת. הלכה פסוקה היא כי אף שמחויבותם של ההורים כלפי ילדיהם גדולה ואף שבתי המשפט נוטים לבחון סוגיות אלו בעיניים שוויוניות, מחקרים רבים הראו כי הקשר המתקיים בין ילדים רכים בשנים ובין אמם חזק מהקשר בין הילדים ובין אביהם.

    המקור להלכת הגיל הרך במחקרים פסיכולוגיים עדכניים אשר עוסקים בקשר המיוחד אשר נבנה בין ילדים רכים ובין אמם, ובנזק אשר עלול להיגרם לקטינים בגיל הרך מניתוק מן האם אשר טיפלה בהם מלידתם והעניקה להם אהבה וחום. עם זאת, בעקבות המגמה בארץ לשיוויון בין המינים הונחה לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק המבטלת את חזקת הגיל הרך.

    יש לכם שאלה בענייני משמורת ילדים? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      מאמרים נוספים

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      במקרים שבני זוג אשר יש להם ילדים משותפים מחליטים על פרדה או גירושין עומדת סוגיית משמורת הילדים כאחד מסלעי המחלוקת הקשים ביותר, הן מבחינה הורית, הן מבחינה משפטית והן מבחינת הילדים....
      קרא עוד

      הפרדה בין אחים במסגרת תביעת משמורת

      במקרים שבני זוג אשר יש להם ילדים משותפים מחליטים על פרדה או גירושין עומדת סוגיית משמורת הילדים כאחד מסלעי המחלוקת הקשים ביותר, הן מבחינה הורית, הן מבחינה משפטית והן מבחינת הילדים....
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים