מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

זכויות פנסיה במסגרת הליך גירושין

זכויות פנסיה הן זכויות בנות איזון ככל נכס אחר. בחלוקת רכוש בגירושין, מאזנים את זכויות הפנסיה שצברו הצדדים בזמן הנישואין. חישוב הגמלה בבית המשפט נעשה על ידי התייחסות לתקופת החיים המשותפים, ולעתים נעשה חישוב זה בסיועו של אקטואר אשר שם את זכויות הפנסיה של כל אחד מהצדדים. במקרים שקיים חוסר איזון בין נכסי הפנסיה בין בני הזוג, רשאי בן הזוג אשר יצא בהפסדו לדרוש את חלקו מנכסי הפנסיה של בן הזוג.

פעמים רבות קודמים הליכי הגירושין לזכאות לקבלת פנסיה הואיל והפנסיה משולמת לגמלאי רק בעת פרישתו, כלומר זכויות פנסיוניות מחולקות בין בני הזוג כאשר הן משולמות בפועל. יודגש כי חלקו של בן הזוג בפנסיה הוא רק בגין תקופת הנישואין, ולא בעבור תקופה הקודמת לנישואין.

מיותר לציין כי הזכות לקבלת חלק בפנסיה של בן הזוג היא רק כאשר יש פערים בגובה הפנסיה, אולם כאשר לשני בני הזוג פנסיה שווה, הרי שהסכומים יתקזזו, וכל אחד מבני הזוג יישאר עם הפנסיה שלו.

העובדה כי חלוקת הזכויות הפנסיוניות יכולה להיעשות רק בעת יציאת בן הזוג לגמלאות עלולה ליצור בעיתיות מסוימת. במקרים אלו, עלולים בני הזוג להיות תלויים זה בזה גם לאחר פירוק קשר הנישואין מחמת השארת מעין "זנבות" לא פתורים.

אופן תשלום זכויות פנסיוניות

על פי רוב, הצדדים אינם מעוניינים לקשר מסוג זה לאחר הגירושין. לפיכך קיימת אפשרות נוספת להביא לאיזון זכויות הפנסיה עוד בפתיחת תיק הגירושין. אם ישנה הסכמה מצד שני הצדדים, אפשר לחשב, נכון למועד הגירושין, את הזכויות הפנסיוניות הלא נזילות. חישוב זה, הנקרא "היוון", ניתן להיעשות גם ללא המתנה ליציאה לגמלאות. מטרתו של ההיוון היא לכמת לערך עכשווי את הזכויות הפנסיוניות. עם זאת, היוון זה דורש מבן הזוג אשר צבר את הזכויות הפנסיוניות להמציא עבור התשלום מקור כספי זמין. מקור כספי זה יכול להיגזר משווי חלקו של בן זוג זה בדירת המגורים המשותפת.

היוון הוא בעל יתרונות רבים מבחינת שני הצדדים. מבחינת בן הזוג אשר צבר את הכספים, אין הוא כפוף עוד לבן זוגו, ובעת יציאתו לפנסיה הוא נהנה משקט נפשי בידעו כי הכספים הממתינים לו הם שלו. בן הזוג האחר יכול גם הוא להרגיש סיפוק, שכן הכספים נמצאים בחזקתו כבר עכשיו, ואין הוא תלוי ביציאתו של בן זוגו לגמלאות. בעניין זה, כמו ביתר הנושא של חלוקת כספי הפנסיה, מומלץ ורצוי להיוועץ עם עורך דין דיני עבודה.

פנסיה תקציבית

פנסיה תקציבית היא פנסיה אשר משולמת לזכאי כל עוד הוא בחיים, ולכן בן הזוג הזכאי לקבל את חלקו בפנסיה של בן זוגו יפסיק לקבל את הכספים עם מות בן הזוג. בהיוון הפנסיה מקבל עליו כל צד סיכון של הפסד הואיל והחישוב זה נעשה בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדבר תוחלת החיים הממוצעת.

במילים אחרות, בן הזוג המקבל עלול לקבל סכום נמוך יותר מהמגיע לו כאשר בן זוגו מאריך ימים מעבר למשוער, ואילו בן הזוג המשלם עלול לצאת בהפסדו אם בן זוגו ילך לבית עולמו לפני שהגיע לגיל הממוצע. לפיכך, בני הזוג נדרשים לבחור אם הם מוכנים לקחת סיכון זה במסגרת היוון הזכויות הפנסיוניות.

עיגון זכויות פנסיה יכול להיות גם חלק מהסכם גירושין בין הצדדים. במקרה זה בני הזוג פונים לקבלת ייעוץ מאקטואר, וזה מגיש עבורם חוות דעת מקצועית המעריכה את שווי זכויות הפנסיה ההדדיות. לאחר אישורו של הסכם הגירושין בבית המשפט, הוא יכול להביא לחלוקת זכויות הפנסיה באופן יחסי עם יציאת בן הזוג לגמלאות. אפשר להטיל עיקול על זכויות הפנסיה כך שבעת שיֵצא בן הזוג האחר לגמלאות, לא קיים חשש כי הוא ינסה להבריח את הכספים ובכך להביא לקיפוח הצד האחר.

יש לכם שאלה בענייני גירושין? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

גירושין נוספים

ייפוי כוח מתמשך

זכויות פנסיה הן זכויות בנות איזון ככל נכס אחר. בחלוקת רכוש בגירושין, מאזנים את זכויות הפנסיה שצברו הצדדים בזמן הנישואין. חישוב הגמלה בבית המשפט נעשה על ידי התייחסות לתקופת החיים המ...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

זכויות פנסיה הן זכויות בנות איזון ככל נכס אחר. בחלוקת רכוש בגירושין, מאזנים את זכויות הפנסיה שצברו הצדדים בזמן הנישואין. חישוב הגמלה בבית המשפט נעשה על ידי התייחסות לתקופת החיים המ...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים